emmainpraag.reismee.nl

De tijd vliegt

En we zijn alweer anderhalve week verder, time flies when you're having fun..

De laatste week was wel iets minder plezierig, veel dagen grieperig in bed gelegen, heb er zelfs nu nog een beetje last van. Ik heb erdoor aardig wat colleges gemist, waardoor ik deze week even goed moet studeren!

Afgelopen vrijdag vond ik mezelf wel weer fit genoeg om Jente op te gaan zoeken in Wenen, had het ticket toch al geboekt. Aan het eind van de middag kwam ik aan en het was super mooi weer! Vlakbij Jente's huis vond het Wiener Wiesn Fest plaats, de Weense versie van Oktoberfest. Daar kon ik dus meteen goed in de stemming komen!

Daarna was het tijd om schnitzels te eten, dit deden we bij een willekeurig restaurant naast Jente's huis. Dit was echt de beste schnitzel die ik ooit heb gegeten! 's Avonds waren we met een hele groep medestudenten van Jente bij haar thuis, dat was erg gezellig. Ook kwamen nog twee Zweedse meisjes die ik uit Praag ken langs, zij waren ook in Wenen voor het weekend. We vertrokken met iedereen naar een Erasmus welcoming party ergens in de stad, wat jammer genoeg nogal tegenviel. Maar dat mocht de pret niet drukken, we besloten om naar huis te gaan zodat we de volgende dag genoeg energie zouden hebben om sightseeing te doen!

Op zaterdag was het weer fantastisch weer, volgens mij was het wel 25 graden. We hebben het Hunderwasserhaus gezien, op een strandje gezeten aan de Donau, tapas gegeten met een Oostenrijkse Sturm, kerkjes gezien enzovoort.

's Avonds waren we vastbesloten om er een goede stapavond van te maken! Met de twee Zweedse meisjes gingen we eten bij een Italiaan en daarna naar de grootste club van Wenen. Dit was echt een hele mooie avond! Het was vlak naast Jente's huis dus we konden zo naar huis rollen.

Op zondag was het weer een stuk slechter, het regende en was maar een graad of 10-15 :( Toch besloten we op pad te gaan, eerst naar het slot Schönbrunn en daarna de stad in. Het slot was heel mooi :) Maar toen we naar de stad wilden kwamen we erachter dat alle winkels dicht zijn op zondag! Toen zijn we maar lekker gaan lunchen en hebben we de Stephansdom nog gezien.

Toen liep het weekend alweer op z'n einde en moest ik terug naar Praag.. Wel een topweekend gehad :D

Tineke Kok

Hey Emma, wat een mooie foto's en leuke verhalen, als er nu nog maar tijd is om te studeren! ha ha.
Nou geniet ervan want voordat je het weet zit je weer in de streek.
Have fun, groetjes de kokkies.

marja en ger

Hallo Emma, leuk om je verhalen te lezen en Wenen is dus ook een leuke stad! Nog veel succes verder met de studie en met het genieten van alle leuke dingen die je daar beleeft!!
Lieve groetjes van ons

lida-jan-caroline-robert

Hoi Emma, gefeliciteerd met je verjaardag! helaas zijn we verhinderd (grapje,haha) maar een heel gezellige dag gewenst met je fam.
leuk om al je verhalen te lezen, wat een "druk" leven heb je daar. Geniet ervan , groeten aan iedereen
fam boots