emmainpraag.reismee.nl

Druk bezig met een local worden!

Het heeft even geduurd, maar hier is dan weer een update uit Praag.

In de eerste week dat ik hier was kende ik natuurlijk nog niemand, maar gelukkig was dat voor alle studenten hier hetzelfde, en kwamen er al gauw genoeg plannen om met elkaar af te spreken. Wat hadden we ook zonder Facebook gemoeten.. We kwamen met z'n allen bij elkaar in een zogenaamde 'micro-brewery', wat meteen een erg gezellige avond werd! De avond erop stond er een pubcrawl op het programma, en zo leerde ik hier binnen 2 dagen opeens heel veel mensen kennen.

Verder stonden die dagen nog in het teken van de stad leren kennen en de toeristische trekpleisters bezoeken. Zo heb ik de Joodse wijk gezien en heb ik de beroemde burcht beklommen. De Joodse wijk was heel erg mooi en indrukwekkend, vooral de begraafplaats. Het is de oudste Joodse begraafplaats van Europa, en er liggen vermoedelijk zo'n 100.000 mensen begraven, best wel bizar. De burcht was echt ontzettend mooi! De klim omhoog was redelijk zwaar doordat ik een last had van een lichte kater van de avond ervoor, maar het was het zeker waard. In dat deel van de stad liggen ook prachtige tuinen inclusief loslopende pauwen, het is net een sprookje.

Na een weekend waarin ik weer even goed kon bijkomen begon de introductieweek. Dit is wel even anders dan de introductieweken die we in Amsterdam gewend zijn, namelijk feestjes, feestjes, en nog eens feestjes. Deze week draait in Praag vooral om het leren kennen van het leven op de universiteit , en als je wil feesten moet je zelf actie ondernemen. Het enige feestje wat wel (iedere dinsdag) wordt georganiseerd is het Nations2Nations feestje, zeer populair onder de studenten. Dit feest is iedere week in een andere bekende club in Praag, dus we leren het nachtleven snel genoeg kennen ;) Op woensdag ben ik ook nog naar een ander feest geweest, was ook weer erg gezellig. Maar op donderdag was het tijd om uit te rusten, want op vrijdagmorgen vroeg zouden we vertrekken naar Ice Breaking Weekend! Een soort introductie weekend om nog meer mensen te leren kennen.

Dit weekend was echt ontzettend leuk! Bijna iedereen die ik tot dan toe had ontmoet was mee, en ik heb weer gigantisch veel nieuwe mensen ontmoet. Soms wel moeilijk, want ik moet ook net zoveel namen onthouden haha.

Op zondagmiddag waren we gelukkig op tijd weer terug in Praag, zodat we konden uitrusten van het weekend aangezien op maandag de colleges zouden beginnen. Mijn begin van het studiejaar was meteen al een mislukking, aangezien de docent van het college om 9.15 niet kwam opdagen. Beetje jammer, vooral omdat ik er thuis achter kwam dat ze ons allemaal een bericht had gestuurd, voortaan beter opletten dus.

Verder zijn de colleges en werkgroepen die wel zijn doorgegaan echt heel interessant. Ik ben vooral blij dat het vak op woensdagochtend 11 uur (Economics of State Interventionism) interessant is, aangezien ik daar vaak genoeg brak zal zitten in verband met het vaste feestje op dinsdag.

Al met al was de afgelopen week best zwaar. Vrijdag was een nationale feestdag in Tsjechië, dus we hadden geen colleges. Dat was de reden dat we op donderdag uitgingen, maar ook om te vieren dat het alcohol verbod eindelijk beëindigd was! Het voordeel daaraan was dat alle prijzen niet meer zo belachelijk hoog zouden zijn.

Gister heb ik me na lang twijfelen over laten halen om uit te gaan. Het was een goede keus, want we gingen naar een van de mooiste clubs van Praag: SaSaZu. Daar heb ik een superleuke avond gehad die eindigde in een Mexicaans restaurant dat 24/7 open is, en daarom erg geliefd bij een paar van mijn medestudenten. Vanaf daar kon ik lopend naar huis, en ben ik na een lange nacht m'n bed in gedoken.

De rest van het weekend ga ik een beetje uitrusten. Vanavond ga ik lekker helemaal niks doen, en morgen waarschijnlijk brunch met een paar meiden in een heel mooi café.

Al met al heb ik het dus heel erg naar m'n zin hier! De tijd vliegt, ook al mis ik alles in Nederland wel!

Tot snel :)

Reacties

Reacties

Loes

Het leven in Praag is net zo'n feest als in Damsko zie ik alweer! Geniet ervan Emsol! :D xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!