emmainpraag.reismee.nl

Beautiful Prague

Daar is ie dan, mijn eerste verslagje vanuit Praag :) Tot nu toe gaat alles goed, Praag is echt ontzettend mooi! Ik blijf me er iedere keer weer over verbazen en kan me niet voorstellen dat ik daar gewend aan zal raken.

Ik heb tot nu toe al redelijk veel van de stad gezien, maar nog lang niet alles. Ik ken nu redelijk goed de weg rond mijn appartement, het ligt goed in het centrum en kan echt bijna overal lopend naartoe!

Op de foto's kun je zien dat ik de beroemde Karelsbrug al heb bewandeld. Vanuit daar kwam ik in Malá Strana, wat vanuit het Tsjechisch heel mooi vertaalt naar 'kleine zijde'. Daar besloot ik om de Petrinheuvel op te wandelen in plaats van het treintje te nemen. Het was op dat moment zo'n 30 graden met een felle zon, dus ik kreeg algauw spijt van deze 'wandel' tocht. Maar, het zorgde wel voor een paar mooie plaatjes van Praag in de zon :)

Gister heeft mijn Tsjechische 'buddy' me meegenomen naar de universiteit. Vanaf hier kan ik daar met de tram heen, of lopend, duurt ongeveer een kwartier. De universiteit trouwens een prachtig uitzicht over Praag, foto's daarvan moet ik nog maken. Het gebouw is wel mooi, sowieso beter dan de VU ;) Vooral het deel wat het 'Paradijs gebouw' wordt genoemd is erg mooi. M'n buddy heeft me geholpen met allerlei dingen die ik nog moest regelen en daarna zijn we richting de 'dorms' gegaan, waar hij en ook een heleboel exchange studenten wonen. Onderweg hebben we nog even geluncht, het was een heel goede, uitgebreide maaltijd waar we 75 kronen voor betaalden, dus ongeveer 3 (!) euro. Ik kijk er nog iedere dag van op hoe goedkoop alles is. Aangekomen bij de dorms was ik meteen weer blij dat ik heb gekozen voor een kamer in de stad in plaats van daar. Het is dan wel een stuk goedkoper wonen, maar het is echt ver van het centrum af, en om eerlijk te zijn ziet het er niet uit :P

Dat was het weer voor nu! Ik ga opstaan en kijken of het weer al beter is. Gister hadden we de hele dag regen en was het koud, maar dat wordt vanaf vanmiddag alweer beter. En dan nog wat meer toerist spelen! Krijg er maar geen genoeg van ;)

Brzy na vid?nou! (Tot ziens)

Emma

Reacties

Reacties

papa

Leuk Emma om jou en Praag "in de lucht" te hebben. Mooie foto's.

xxx

Opa Redeker niekredeker@ziggo .nl

Geweldig Emma dat je ,je snel al thuis voelt
in Praag. Ook fijn dat je een buddy hebt dat
is toch een veilig gevoel denk ik. Ik blijf je
volgen ,via je bloc ,nou tot horen maar weer
he.Hartelijke groeten van mij Opa.

Nel Appelman

Hoi Emma, wat leuk om deze ervaring mee te maken,vandaar dat je je kledingkast hebt opgeruimd.
Dian is blij met de levi's broeken en Maud vond je tijgerhemdje helemaal top! Niet alles kan ze aan,want zij is toch n maatje meer dan jij,maar een vriendinnetje die niet veel te besteden heeft hebben we er blij meegemaakt.Ik hoop dat je aan het stederen nog toekomt,want het ziet er daar prachtig uit.Suc6 en groetjes van de appelmannetjes.

Gerard Redeker

Hallo Emma,

Heel veel plezier in Praag.

rina en steven

hallo emma
hoe is het in praag
is leuk heb je daar nog mooi weer
groeten van rina en steven

Margreet Ootes

Hallo Emma ik heb net je verhalen gelezen leuk hoor volgens mij wel een veilig gevoel met een buddy. Heel veel plezier groetjes margreet

Greet

Volgens mij ben je al aardig ingeburgerd daar Em! zoen van je moeder

niekredeker@ziggo.nl

Emma van harte gefeliciteerd met je 20 ste ,

verjaardag, ik wens je vele fijne en gezonde

jaren toe ,voor nu een hele fijne dag. Opa.

rina en steven

hallo emma
van harte gefeliciteerd met je vejaardag
groeten van rinaen steven

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!